Toaleta dla pracowników jest konieczna. Jak ją urządzić tanio, ale ergonomicznie

Toaleta dla pracowników jest konieczna. Jak ją urządzić tanio, ale ergonomicznie?

Przy każdym biurze i zakładzie pracy musi znajdować się toaleta, takie są wymogi sanepidu. Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakie powinna spełniać toaleta publiczna zawiera również rozdział dotyczący toalet przy zakładach pracy. Tutaj koniczne jest zapewnienie jednej umywalki i toalety na 20 pracujących kobiet bądź jednej toalety i pisuaru na 30 mężczyzn. Odległość, jaką pracownik ze stanowiska pracy musi pokonać do toalety nie powinna być większa niż 75 metrów. My dziś jednak nie będziemy zajmować się regulacjami, a tanim i ergonomicznym wyposażeniem takiej toalety. Co będzie niezbędne?

Wykończenie ścian i podłóg – płytki i farba odporna na wilgoć

Urządzenie łazienki należy rozpocząć od wykończenia ścian i podłóg. Jak wybrać nie za drogie materiały? Najlepiej znaleźć atrakcyjne promocje, gdyż na tych elementach nie warto oszczędzać, jeśli chodzi o jakość. Dzięki temu nie będzie trzeba wykonywać remontu po krótkim czasie. Zatem gres podłogowy, a także farba odporna na wilgoć doskonale się sprawdzą.

Suszarka do rąk zamiast pojemnika na ręczniki papierowe

Nasza druga propozycja jest nieco przewrotna, bo na pierwszy rzut oka suszarka do rąk jest znacznie droższa od pojemnika na ręczniki papierowe, jednak gdy weźmie się pod uwagę samą eksploatację i jej koszt, może okazać się bardziej opłacalna, zwłaszcza jeśli wybierze się model energooszczędny. Suszarka do rąk zapewnia również większą ergonomię, zwłaszcza, gdy wybierze się model kieszeniowy. Nie zajmuje wiele miejsca i można ją zamontować tuż przy strefie umywalkowej, oczywiście w bezpiecznej odległości.

Dozownik do mydła w pianie zamiast mydła

Niewątpliwie dozowniki do mydła w pianie są znacznie bardziej ekonomiczne od tych w płynie. Szacuje się, że są trzy razy bardziej wydajne. Łatwo policzyć zatem ile można zaoszczędzić. To oczywiście lepszy wybór od tradycyjnego mydła, gdyż nie ma obaw o zanieczyszczeniu przez drobnoustroje. Dozownik do mydła w pianie może być tradycyjny, łokciowy lub bezdotykowy. Najbardziej korzystny pod względem ceny będzie ten pierwszy, ale warto wybrać model łokciowy, który daje większą gwarancje nie rozprzestrzeniania bakterii, co w toaletach dla pracowników o dużym natężeniu ruchu ma znaczenie.

Oświetlenie sufitowe z energooszczędnymi żarówkami

Choć oświetlenie led jest najdroższe jeśli chodzi o źródła światła, to jednak jego eksploatacja jest najdłuższa w związku z tym w ogólnym rozrachunku możemy zaoszczędzić. Dodatkowa inwestycja w oświetlenie na czujnik ruchu zapewni kolejne oszczędności. Najlepiej wybrać plafony, bądź oczka led. Zapewniają odpowiednio rozproszone światło o dużym natężeniu, a jednocześnie nie wpływają negatywnie na ergonomię, jak np. kinkiety, które w takich przestrzeniach nie są polecane. Ewentualnie można je zastosować w strefie umywalkowej po obydwu stronach lustra. Taki element docenią oczywiście kobiety w damskiej toalecie, gdyż umożliwia precyzyjne wykonanie czy też poprawki makijażu.

Pojemniki na papier oraz kosze na śmieci w strefie toaletowej

W kabinach toaletowych zwykle miejsca nie jest zbyt dużo. Dlatego warto zainwestować w pojemnik na papier toaletowy, który mieści też zapas. Wprawdzie będzie on droższy od klasycznego uchwytu, ale nie będzie konieczności stawiania zapasu przy spłuczce toaletowej, co niesie ze sobą duże ryzyko strącenia, a w przypadku wpadnięcia do muszli, marnotrawstwa. Zatem, choć pozornie jest to droższe rozwiązanie, to jednak zapewnia większą ergonomię i komfort. Istotne znaczenie ma również wybór samej toalety, a dokładnie rodzaju spłuczki. Ta dzielona idealnie się sprawdzi, gdyż pozwoli na oszczędność wody. Nie można zapomnieć również o koszach na śmieci, zarówno w kabinach, jak i strefie umywalkowej. Powinny posiadać zamykane pokrywy, gdyż takie rozwiązanie zapewnia większą estetykę i nierozprzestrzenianie brzydkich zapachów.

Urządzenie taniej toalety dla pracowników wbrew pozorom wymaga zainwestowania najpierw nieco większych środków. Dzięki temu później będzie można liczyć oszczędności związane z mniejszym poborem energii czy też zużyciem wody. Jednocześnie zapewnia się komfort, który w pracy jest bardzo istotny.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij